Saturday, June 30, 2012

Makan Banyak = Sakit Perowt

Hai all, sementara menunggu beliau baik la saya menulis sesuatu...
Tajuk arini Makan Banyak & Sakit Perowt.. Ha tu la padahnya makan tak ikut sunnah, semalam sgt excited sebab ade org nk blanja makan seafood... So order la mcm2, antaranya ikan bakar, sotong grg tepung, udang masak butter & kailan ikan masin... Makan tak hengat dunia sehingga penuh perut ini dgn makanan lautnya... Tetiba org tu ajak makan ABC, ha ye la, makan la jugak lg pown bukan slalu nk dtg shah alam sek 2 utk makan ABC.. So balik la, cm besa selepas membersihkan diri, terus beradu... Namun detik 4 pg itu mengejutkan aku...

TIIIIIIIIIIIIDAAAAAKKKKKKKKK!!! Sakit perowttttttttt~~ Nak nangis aku... stress btol sakit perowt...sbb dia wat kita tak tentu arah, nk tdo sakit perowt, p tandas mang cnfrm la pelaburan amanah saham berlaku... Aku pown siap2 la seawal 6.30 pg dah kua cari klinik 24jam, malangnya xde & masih blom ade klinik yg buka. Bagi melengah2kn masa aku pown terus amik beliau d Sentul & mohon beliau anta ke Klinik pada pukul 8pg.. 

Setibanya di Klinik, staf tny, nk jumpe doktor ke? Ya. Tunggu la ngan perowt yg sakit itu sebelom nama ku d panggil.. Aku la peserta pertama pg itu. Nama aku d panggil oleh staf klinik "Puan" Mawaddah. Puan u ols.. Masuk la, soklan pertama Doktor, makan apa semlm?? Wah malunya, lalu aku menjawab "Seafood". huks...

Doktor kata makan jgn sekali bnyk, makan sket2 kerap tak pe... wah mcm nasihat diet dah.. Pape pown learn from mistakes & skrang (perbuatan : ngah naip sesuatu utk post) ngah tgu beliau utk membawa aku makan bubur.. Cepat la dtg yang... Sakit perowt nk makan dah ni... Huhuhu...

Ringkasan dr pengalaman aku, nk makan tu berpada2 la, tau la org dh janji nk blanja makan, namun jgn la excited sgt sampai cm dah tak ade ari lain boleh pegi lagi...Apakah la aku ni... bukan tak pnah makan pown benda tu, cume sbb org tersyg nk banje kowt, tu la excited.. Walau pown sakit perowt tetap nk berterima kasih pada Allah, atas rezeki & nikmatNya..

** add note : aku MC arini tau sbb tak larat nk p keje... Korunk jaga kesihatan ye? Peace... Love u

No comments:

Post a Comment